Happy Mother's Day Ibu!!



*latest picure of me and my mother, ok2..aku tau muka aku nampak pelik skit, gambar ni amik masa sampai kat malaysia--evacuation-- and tau2 la kan cuaca kat Jeddah is super hot!! so, dehydrated (vomitting, diarrhea...) ugh! sumpah seksa..

to my dearest mom Puan Hamsina bt Hassim.. Selamat Hari Ibu!!!! you are the super coolest, caring, loving mom in the world!! oh yeah!! ..let me tell the world how much I appreciate you

when i was a little girl, my mom was really strict sebab perangai yang aku memang dasyat..sape lagi yang akan buat mata terjegil bulat dulu bila tengok anak perempuan dia tutup pintu peti ais dengan kaki, --IBU--*praktis taekwondo tak bertempat*

siapa yang selalu tak putus asa kejut aku bangun pagi especially untuk subuh, and dah prepare semua jawapan untuk semua alasan... 'ayong!! bangun subuh, pukul brape dah ni!!!' ... 'matahari dah terbit la ibu...' --IBU--*zaman jahiliah memang sengal~

*kalau aku dah tak reti bahasa sangat, ibu akan panggil nama penuh..'Nurfarhana bt Abu Bakar!!' yang bestnye biler ibu tambah 'Puan, Cik, Datin' kat depan..aku pun amiinn dalam hati

antara 2 orang anak dara dia, aku lah yang paling hancur bab perempuan..Ibu yang tak putus bentuk aku jadi 'anak dara' *am still trying ok.. ibu suruh angkat kain kat ampaian, so, kain je yang amik, seluar, baju, tudung semua tinggal ..

Ibu jelah yang bersabar setiap kali aku masuk dapur, kalau aku masuk, habis satu dapur tu jadi kecah, orang masuk dapur guna periuk untuk memasak, aku masuk dapur macam nak tanam periuk api..ayat bese ibu, 'ibu dah tau sangat dah 'penyakit' kamu tu'..ngee~~

as i'm growing up..she is my BFF
she is the coolest mom! ade laki approach ibu, konon-kononnya gunakan prinsip, 'nak dapatkan anak, kena ngorat mak nya dulu'.. kalau dengan ibu, tak de maknanya!! I still remember the moment la masa ibu 'pangkah' dia secara 'live'.. lawak giler~ but seriously, you were so cool!! me and my mom, there's no secret between us, included the love thingy..hee~ but still she advise me not to go beyond the boundaries, kalau dengan ibu takde istilah 'tahun 3' ye kawan2, 'tahun 6..tahun 6' selalunya kalau nampak laki hensem.. 'ibu! hensem gler kot laki tu'.. cakap la prince william ke, tom cruise ke, Ian Somerholder ke, siwon ke satu je jawapan ibu.. 'ayah lagi hensem~~'

ibu always be by my side, =D tempat bergosip, tempat luah perasaan, kawan bergayut, kawan message, sedih or happy, aku call tengah malam pun, dia still akan layan aku..and trust me dia memang sangat lawak!...pasal friendship, ibu akan bagi advise yang terbaik! and kawan aku pun boleh jadi kawan dia and ibu la yang jadi orang tengah yang pulihkan keadaan setiap kali aku aku buat hal dengan Bie,

aku slalu buat 'fashion disaster'..bese la bersiap 5 min, boleh jadi aku bersiap macam nelayan nak gi laut..and ibu lah yang akan masuk bilik and selongkar wardrobe..senang cter baju, tudung, blouse, kasut my mom yang pilihkan..kalau aku yang pilih sendiri mesti menyesal tak sudah.


credits to my ipod!! its a bit unprepared, but i did it with all my heart!! saranghaeyo~~lalat tu memang nak kena blender ngan aku..
p/s: my male friends said my mom is cute... aku just boleh reply macam ni je.. 'tengok anak dia la!!' hehe...i still remember ade kawan ibu yang letak tajuk CD 'sina comel' hahaha!!

Comments

... said…
salam

alahai hanaku comelnya.. btw, ada lesung pipit.. hehe

tp hana berani ya letak video sendiri..hehe..kalau kak liana x pasti lagi..haha..

tp mmg comel lah walaupun poyo sikit.. =P

<3 fillah babe=)
Unknown said…
hahaha kelakar...
ayong pn da besar kn..
btw slmt hari ibu utk ibu ayong..
Nurfarhana said…
kak liana: hehe..i did it for my mom! hehehe...bukan poyo skit, mmg poyo pun~~

abg emal: thanks ya!! yes2!! akhirnye ad org cakap ayong dah besar! slalunya org juz ayong kecik je...

Popular posts from this blog

taking over my mom..

what you will do when......

cara hilangkan stress masa hari exam~~