demi practical biochem & anatomy

ye tuan-tuan dan puan-puan, jangan terpedaya kat tajuk post kat atas tu, bunyi macam gempak je padahal takde ape-ape pun, gambar-gambar ni, di ambik ketika otak dah tak larat nak terima ape-ape dah, pendek kate 'sesi membuang masa' ketika study...

yang kat atas ni, berlaku pada malam, hari sebelum exam practical biochem, huhu..kteorang praktis buat eksperimen kat umah, cara aku cakap macam aku mintak kat pakcik yang jaga lab tu..'ya amm!! nuss kilo Barfoed solution bikaam?' (pakcik, brape harga setengah kilo barfoed solution) pastu buat eksperimen kat umah...nope! ala..action je lbih, tapi just guna barang2 biasa, buat konon2nya tengah eksperimen laa..

gambar ade 2 botol nutella, macam umah aku ni kaya sangat je kan..housemates aku ni semuanya piranha especially aku la..manusia mana pernah cukup, inikan plak piranha, so 1 botol untuk aku, 1 lagi syida pnyer..syida saje acah2 kononnya dia nak tuang betul2 nutella aku.. huh! 'kalau ko tuang betul2, aku laknat ko..' *hiperbola.. =P, 1 nutella costs 20.75 L.E tau!! same dengan harga ayam..
kalau practical anatomy, kte kena berjinak2 dengan tulang, REAL tulang k. tak men la plastik ke kapur ke tulang ayam ke. sangat membantu..mase buat preparatory kat INTEC, mau otak rasa giler study anatomy just tengok gambar je..tulang je la kan takkan nak usung cadaver balik umah kot, pastu nak letak dalam peti ais??

*gambar kat atas ni, aku amik masa aku dah penat nak teka tulang ni rib ke brape, typical or non-typical, dah la ade yang patah

huhu..cakap pasal tulang, teringat kisah widad, ade senior letak tulang bahagian skull betul2 kat tepi kepala dia masa widad tengah tido, boleh agak la, macam mana reaksi widad biler bangun pagi dengan skull kat sebelah....

sape kate study anatomy tak boleh men..see, biler dapat sambungkan tulang mcm scapula ngan humerus ni rase cam men Lego

saiz tulang tu besar giler kan..tulang orang Arab bese lah..
tulang-tulang ni multifunction dan sangat kuat..anda boleh gunakan head of femur untuk ketuk paku, or head od humerus sebagai pengganti lesung batu..SELAMAT MENCUBA!! =D




Comments

... said…
salam alaiki sayang

macam main lego eh.. haha.. masa kecik2 ada main lego eh?haha

miss u la darling.. always..

love fillah!!

wslm
Nurfarhana said…
w'slm my dearest sis~~

hehe...dah takde benda len dah nak men..tu je yang ade..huhu..

miss u too la, dah lame dah tak dpt video call mcm smlm..

love u fillah~~
Hamba Allah said…
amboih.terdengar2 nama ku disebut :)

Popular posts from this blog

taking over my mom..

what you will do when......

cara hilangkan stress masa hari exam~~