Selamat Hari Raya everyone!!!!!


SALAM Semuaa!!!!!!! *dengan gaya nak melompat-lompat macam teletubbies..
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI & MAAF ZAHIR & BATIN!!!!

hehe, dah lama tak update blog, i was in Chini, Pekan, kat umah Wan since 27
hb. So, hows your raya? tengok gambar kak Syara & Dhuha raya kat Cairo, Jenol yang mengadu takde kampung, and Aisar yang pilu kat Mekah, haha!! by the way, thanks for the wishes bro.

Walaupun nak dekat raya, and everyone was busy doing preparation. But at night, till Subuh, I still have to study for the repeat papers. Sobs Sobs. But.. someone was accompanying me... let me introduce you, our new cousin! AZFAR! *Nasib baik tak tambah lagi satu nama kat depan tu,
kalau tak mengigau aku.

pedulikan muka serabai yang masih tak mandi pagi, i wore the tudung and rembat towel Ibu, dan tangkap gambar bersama peneman saya sewaktu study. suka tengok muka jakun Azfar biler nampak webcam.

I was a commentator kat dapur, komen sedap ke tak, kurang garam ke, padahal tak masak pun. I still remember when i was lip-synching lagu Nur Kasih OST 'Tanpamu', dengan penuh feeling sambil ditujukan pada Wan, lagi dia buat muka pelik, lagi aku
buat-buat feeling. hahaha!! sambil Ibu and Acu jadi penonton, oh, siap komen skali.

'huh! kamu ni dengan Wan pun boleh jadi'
'balas balik, nyanyi lagu 'TAMPARmu',

Me and Ayah jadi geng 'ketupat' yang tegar!! well, jangan ingat aku tak reti anyam ketupat beb.
Ketupat memang wajib, especially untuk orang Johor, *ditujukan kat Ayah, Ayah kata ade berbelas-belas jenis ketupat, but I managed to learn 2-3 je. Acu, entah macam mana boleh buat ketupat style baru, lonjong semacam je, and Aiman, yang tukarkan 'ketupat' kepada 'keris', MEMANG LA~~

When I was little, selalu duduk kat riba nenek and yell macam berkuasa veto, 'NENEK!!! ajar ayong buat ketupat!!' tapi akhirnya, daun kelapa tu jadi lunyai. Sekarang ni rasa macam nak berlari kat nenek sambil bawak ketupat and yell, 'NENEK!! ayong dah reti buat!'. I learnt it from Ayah, so after this. aku akan rekrut anak-anak aku belajar buat ketupat. hehe, arahan kerajaan Mama. *sempat lagi berangan nak suruh dipanggil 'mama'

at 29 hb, owh tarikh ni memang menguji iman nak study, tengah tengok
video pasal Respiration-Co2 Transport, bunyi mercun berdentum-dentum kat luar, hanya bertahan selama beberapa jam je study, lepas tu dah takde mood. At 2 a.m, Ayah baru balik dari tempat keje. and guess what? Kiteorang masak ketupat tu kat luar umah guna arang pagi-pagi buta tu. At first, Ibu temankan tapi lama-lama tinggal kiteorg dua je.

Sometimes, when I was filling the ketupat with beras, saje je letak lebih sikit sebab nak dengar ayah membebel. I know, it was the last chance for me to spend time with Ayah before go back to Cairo. Guess what? sementara tunggu air nak mendidih dengan suhu sejuk kat belakang umah tu, aku belajar Bahasa Jawa dengan Ayah. hehe. *Bie, i know you'
re reading this, aku dah belajar Bahasa Jawa Halus beb! *so, memorable la..
*hasil kerjasama kami, me and ayah!!

I screwed up the mood in pagi Raya, Ibu & Acu berganding bahu suruh aku bangun pagi *sape suruh tido pukul 5 pagi!*, pastu aku pakai baju kurung with seluar track. I know, its me, always a fashion disaster. and Acu complaint, 'Kamu ni dah mandi ke belum?', see. orang pun tak dapat beza aku dah mandi atau tak, walaupun sebenarnya dah! =P

and tengah salam dengan Atuk saudara, suddenly he said, 'tuh, ada pakcik teksi kejar mintak bayar balik tambang' *OMG! He read my blog!!

to Aki Tam: thanks for da advise on how to be a hacker, Confirm ayong try nanti..hehe *evil-laughing*, kalau rajin, format la lappy Ibu, yang Aiman dok keje kan tu. =P
ooo..lawak spec kita kan..haha!

Before going back. *kena balik hari 1st raya jugak, sebab 2nd day kena packing, 3rd day kena balik Cairo. Tsk..Tsk., KITEORANG TANGKAP GAMBAR SAMPAI TAK HENGAT DUNIA BEB!! ok, actually it was me yang tak hengat dunia tu..*say word 'Ingat' but in hyperbola way
nice candid la acu~~
Lastly~~~~~~ me and Pak Teh, he kept talking about haemoglobin after watched the Co2 Transport video now, can u imagine macam mana muka pelik Wan when i was lip-synching for her?
me and Wan Tam!! Ummie kepada Azfar, Acu!! with our ma'am besaq! Ibu~
Geng ketupat!! ok, Faiz is excluded!
and lastly, my good-looking aunty, Ateh! trust me, Ateh dah ada 2 orang anak but dia masih maintain~~

again, my pictures aren't so clear, sebab just guna ipod je, malas-nak-amik-camera-dalam-kete. So, I just snap snap snap sesuka hati. ok, actually Acu yang tolong tangkap kan. Walaupun tak dapat beraya kat umah nenek, Johor. Tapi, dah dapat raya 1st day dengan family pun dah bersyukur. and ya, ramai orang kata aku dah gemuk, tembab, berisi, sihat dan yang sewaktu dengannya, dan Bie kate aku dah ada double-chin, OMG! tapi, tak kisah pun. makan tetap makan.

Semua orang macam jaw-dropping bler tengok aku pakai kasut kat bawah ni, kasut ni stylo kot, dah banyak berjasa pada aku kat Mesir. dan dyorang lagi tak percaya bler aku cakap aku pakai kasut ni pergi kuliah. Beb, senang nak berlari bler dah lambat.
so, hows your Raya? nak dengar citer Metot beraya kat Mesir, confirm la semua orang berkumpul kat Malaysian Hall, Cairo. Mesti kecoh~

Comments

Anonymous said…
excuse meeee...
pembetulan k.. miss ayong..
itu keris r.. acu yg wat tau...
tp c faiz dh bukak n copy semule yg acu wat tu..
maknenye keris tu hasil tgn mulot c faiz la.. (sbb ape mulot.. sbb smbl wat smbil mulot die ngomel tanye acu itu ini..)
penat menjawab dr wat penat ketupat tau.. fiiuuu..

Popular posts from this blog

taking over my mom..

what you will do when......

cara hilangkan stress masa hari exam~~