Astro Beyond & Gulf Air yang menguji jiwa raga

Salam untuk semua yang berpuasa & sedang melawan jiwa bakul raga daripada diselubungi roh yang bengang untuk mengelakkan puasa tak batal *ok, tu ditujukan kat aku.

'KAKAK!!!!!! apesal ni?!!' dah menjadi kebiasaan bila ade je benda tak kena, nama aku naik dulu.

'You have inserted the wrong smart card, please insert the correct smart card' terpancar kat screen. Biler dah jiwa tengah 'masak' tanpa memerlukan minyak memasak atau gas memasak, nak je aku masukkan IC Card ke, ATM card ke dalam decoder tu.

Ayah tengah keje shift, so he asked me to call the hotline, terbentuk la mechanism di bawah ni: ade operator laki yang charming suaranya kate suruh bukak wayar kaler ni la, tu la. tunggu 30 min la.

lepas tarawikh, takde perubahan. kol lagi. dia akan panggilkan technician in 48 days, selepas 3 hari pun tak datang. kol lagi, esoknya baru datang. *Malaysia jangan tabur janji macam orang Arab boleh tak?

dah datang, change everything, in 24 hours boleh elok semula. selepas 24 hours takde jugak. kol lagi. dia suruh bagi no decoder la, STB la, then tunggu 30 min. Takde lagi!! kol lagi!! then dia kate, smart card ade problem. kalau nak tukar kena pergi centre yang kat Kuantan tu or courier sampai kat umah. I choose the smart card yang ter'sangat' smart tu sampai umah. and she said, it'll be after 3-5 days. (3-5 days?!!!!!!!!) *sambil hentam-hentam keyboard.

total calls: 5

mengamuk la ayah aku tak dapat tengok berita.

itu baru Astro, ni pasal Gulf Air..

'ko gi call Gulf Air confirm kan biler nak kena bayar, kang tiba-tiba kat airport baru dia nak confirm kan susah, tak pasal-pasal takde seat n blablablabla'

'm...a....l.....a.......s.....nyeeeeeee!!!!!!' why? sebab aku rase operator tu dah hafal nama aku, sebab selalu kol. Apol ni, lain kali terangkan la abis-abis. ni satu-satu dia suruh aku tanye operator tu.

aku pun dengan muka tak malu, kol Gulf Air, pastu dia kate, everything normal. *whhaatttt?!!!! terpaksa la aku terang balik, aku dah buat redemption. Dia kata lepas aku bayar rm130 then baru dia akan issued tiket yang baru. *whhhaaattttttt?!!!

ok, may be la ni disebabkan first time aku settlekan semua ni. tapi, sebelum ni, dia kata everything dah ok, and aku just kena pergi kat pejabat or kat airport untuk bayar. aku tanya, waktu check-in ke. and dia kata ya. aku pun percaya la bulat-bulat.

kalau Apol tak mendesak aku suruh aku kol untuk confirm kan, .............(smbung sndri ayat).....

total call: infinity

fyi, aku sangat tak suka buat benda yang sama berulang-ulang kali. And yang paling penting, tak suka berurusan dengan manusia. macam calling2 ni la. =P


Comments

Popular posts from this blog

taking over my mom..

cara hilangkan stress masa hari exam~~

ponteng? or TERponteng?