Esok kena balik Cairo!!!!


Salam~~~~

Bulan Syawal ni, nak minta maaf zahir & batin, sincerely from my heart, siapa-siapa yang kenal aku, then you know la my attitude, suka main cakap lepas, outspoken, straight forward, mendominasi makanan, yang menyebabkan saingan yang tinggi kepada sesiapa yang kongsi makanan ngan aku.

Kita kena bersalam-salaman meminta maaf macam gambar ni

Mana-mana orang yang sanggup cetak gambar ni buat kad raya, aku memang tabik spring bhai~

pengajaran 1: Do wear gloves laa!!
pengajaran 2: wear the white coat la!!
pengajaran 3: lecturer tak datang lagi, ko pergi main pondok-pondok dengan serunding buat hape?!! pergi buat preview!! * i call the cadaver as 'serunding', if you see the nerves and blood vessels, memang nampak cam serunding pun~

Me always playing, dengan serunding reput pun boleh jadi *slapping myself,

so, malam ni malam terakhir aku kat Malaysia. Tak rasa apa-apa pun, mungkin Allah dah kurangkan rasa beban tu. Alhamdulillah *eleh, padahal kat airport nanti meleleh la tu~

Ayah masak something special punyer kaw laa....
Ikan masak 7 rasa!!!, ok tipu..but I call it, 'ikan hide n seek'
di sebalik nenas, carrot, sayur, lada benggali and all tersembunyi ikan yang membawa seribu makna dan rasa, sampai membuatkan aku letak pinggan ni sebelah pinggan aku, now, you can guess sape yang tukang habiskan~~~

******************************************

Setakat terpaksa menghampakan nenek di Johor yang nak tengok aku di Hari Raya
Setakat terpaksa kecewakan Mak yang berkali-kali bertanyakan tentang aku *pengasuh aku
Setakat orang lain tidur, aku kena study sampai pagi dengan eyebag setimbun,
Setakat di shopping complex, orang lain shopping untuk raya tapi aku kena duduk di satu sudut untuk menghafal nota Histology
Setakat mendengar nada hampa Ibu, yang aku kena repeat 2 papers,
Setakat raya 1st dah kena balik semula ke rumah,
Setakat tak dapat jumpa satu pun kawan lama,
Setakat merindui gelak ketawa adik-adik yang tak kenal erti kehidupan..

This is life, kalau dah terpaksa hadapi semua ni, then terima dengan redha, walk the line. Senyum je walaupun orang kata, 'sedihnya Ana~'

I know you are there Allah. I know you see my tears. I know you hear my prayers. I know you are testing me. And all I ask from you is to strengthen my Iman, so I can handle the struggles in life and have patience. I love you my lord. My Allah. Please keep me safe.................

Kalau mengadu kat manusia pun tak guna kalau asal ujian tu dari Allah. Cuma Dia je tau betapa basahnya telekung tu.


* will miss this little boy, Faiz. Selalu temankan aku pergi tarawikh bler ayah keje shif malam

Doakan kami!!!!!

Comments

Popular posts from this blog

taking over my mom..

cara hilangkan stress masa hari exam~~

ponteng? or TERponteng?