I don't like many people know about me.

Salam semua~~

well, tajuk post ni menjadi jawapan nape aku suruh Insyi remove blog aku dari list dalam blog batch. I don't like many people know about me.

and ade orang reply, 'sampai bile? sampai bile ko taknak orang tau pasal ko?'

Kalau ko jadi 'aku' ko takkan persoalkan perkara tu.

yeah, mungkin la orang akan cakap. 'ko ni ske privacy sangat, complicated ah' or orang boleh cakap aku isolated ke. yeah, kalau ada orang bagi aku pilihan, sebuah tempat yang penuh dengan buku or novel, dengan jemputan kenduri kahwin. aku akan pilih tempat yang penuh buku tu, I don't like to mingle with people. Aku takkan mulakan conversation dulu, but i'm welcoming orang yang tegur aku dulu.

Perspektif orang berbeza. Kadang-kadang aku tengah tulis pasal benda lain, ada orang akan nampak perkara positif, and ada orang akan nampak perkara negatif. Aku malas nak berhadapan dengan anggapan negatif tu, jangan ingat aku tak berani nak sound direct face-to-face, jangan suruh aku ulang balik ape yang aku dah buat dulu. siapa yang suka kena marah kan?

Sometime, baru kenal 2 or 3 bulan dah nak judge. Listen, Setahun ko kawan ngan aku, tak bermakna ko KENAL aku. Ade orang tak suka apa yang aku tulis dalam blog. Faham tak maksud 'privacy'? Aku tulis blog untuk luahkan confession aku pasal apa-apa je, and this is MY blog. ini bukan blog untuk promote shawl ke, online shopping ke. so, please respect.

Aku memang tak suka pun ramai orang kenal aku setakat macam tu je. Aku lebih suka bergaul dengan orang yang boleh FAHAM aku. Kalau ada ramai kawan, tapi tak ramai yang faham, tak guna pun.

Ada sesiapa faham ke kenapa aku tak suka share problem?

Ada sesiapa tau ape yang terjadi yang menyeabkan aku sedikit trauma waktu kecik? Something yang sepatutnya seorang budak tak alami.

Boleh korang faham kenapa aku suka cakap, 'oh, hensemnye dia..aku chop yang tu!!'? or sengaja tunjuk flirting? Korang tau aku hiding behind love story aku? Korang tau berapa lama aku terpaksa alami perkara tu?

Korang pernah alami, when many people looking down on you?

Korang tau kenapa aku suka buat perangai macam budak kecik?

Banyak perkara yang korang tak tahu, then korang takkan faham. Sometime, aku tulis sedikit dalam blog, its not easy to pendam semua tu and acting macam takde benda yang berlaku. And bile ade 'dugaan' and 'ujian', kadang-kadang aku share dengan Bie je. Aku tak berapa suka, biler orang tau apa yang aku alami, and 'bersimpati' kat aku.

'S.I.M.P.A.T.I' hanya akan buat aku lemah. I just need S.U.P.P.O.R.T.

Kirenye bernasib baik la, siapa yang bukak 'info' dalam Fb aku, and terbukak blog ni. or siapa-siapa yang follow, aku tak perlukan reader yang ramai, or traffic yang melambung tinggi. I just need space to be myself and to confess. Do respect.



Comments

Hamba Allah said…
its ok ana :)
i'll support you :)
kalau hidup asyik nak dengar cakap orang, penat juga kan? hee~~~
:)
chill~~~
kurakuraygslow said…
yup saya setuju dengan awak, ana =D

kadang2 ada yang kita terluah, benda negatif secara sengaja atau tak kat blog, bila ada orang terbaca, nak heboh KEBURUKAN (entri negatif) yang kita buat kat satu dunia. padahal banyak je lagi benda baik yang kita tulis.

manusia takkan pernah puas dengan kejayan orang lain.

owh ye, awak student medic mana? saya ex-housemate fathiah rahim =D
Nurfarhana said…
hehe..wah, kenalan baru

yup! betul-betul, malas nak mengadap benda2 macam tu, baik pikir benda len.

saya student medic Cairo University, Egypt *kalau selalu tengok tahajjud cinta, rasa familiar la..

hehe..saya kenal fathiah~

Popular posts from this blog

taking over my mom..

what you will do when......

cara hilangkan stress masa hari exam~~