Quote by Tasneem


Salam..

Ini makcik Tasneem aaa..dia tengah main basketball kat Zagazig. Saya manyak busy jadi saya talak boleh ikut jadi supporter. Saya baru tau ini makcik main basket, itupun sudah last minute. Kalau tak, aku jadi supporter tegar dia. Vote for Tasneem!!!! *rajin gler aku sebut nama penuh ko, selalu nye aku panggil 'nyah' atau 'tneem' je.

Makcik Tasneem ni taiko der. Dia selalu buat lawak, tapi aku selalu tak gelak sebab aku boleh expect lawak dia, ayat common dia 'dah la! aku memang tak harap ko gelak pun!!'. Tapi ade sesuatu pasal diri dia, yang memang aku tak boleh tiru dan tu memang bakat terpendam dia. Kalau dia buat benda ni, confirm aku pecah perut. Tak lain dan tak bukan buat muka buruk. So, DSLR abang dia memang penuh dengan gambar-gambar dia yang dramatik. Kat Dublin aritu....kat depan rumah SJ tu....*tneem ko mesti ingat punye... aku amik masa yang sangat lama untuk snap gambar aku dengan tneem. Bukan lama sebab posing, lama sebab nak suruh dia jangan buat muka buruk. At last 'buat muka buruk' tu dah jadi reflex dalam diri dia. Jangan risau, dia takde masalah neuron. =P


Yup! dari segi luaran orang tak nampak minah yang suka baca buku Mitch Albon ni, ade masalah yang bagi aku unexpected la. Tapi dia sangat tough. Kat meja study dia penuh dengan quotes. Mungkin banyak baca buku self-development macam buku Mitch Albon banyak bantu dia..*tapi buku The Last Lecture lagi best la der =P

When the right person comes at the right time with the right words. Tu memang moment yang bermakna. Suatu hari, apabila mood dimusnahkan oleh sesuatu yang annoying dan bergelut untuk stabilkan mood dalam kelas lecture Histology, bukak je buku.. ade kertas dari makcik Tasneem ni..yang akhirnya menghiasi meja study aku, sambil ditemani khazanah dari laut & tabung duit syiling dari Edinburgh yang duit syilingnya tak pernah bertambah.

alaa..meh sini la aku besarkan..

'The contest is a lion fight, so chin up! put your shoulders back, strut a little, walk proud......
Don't lick your wounds, celebrate them! The scars you bear are the signs of a COMPETITOR!!!
You were in a lion fight anyway.....Just because you didn't win, doesn't mean you don't know how to ROAR!'

Kat belakang tu ada words.... 'In every TEAR, He is THERE'
To: Ana Sayur
From: Lanky Fergie.. *you should change it to 'froggie' la =P

Pergi banyak mana program motivasi ke, or berapa banyak kaunseling ke.. apa-apa pun, semuanya bermula dari diri sendiri..the inner strength.. hewhewhew~ so?


Faham dah?

Comments

Popular posts from this blog

taking over my mom..

what you will do when......

cara hilangkan stress masa hari exam~~