t.a.w.a.k.k.a.l



kak ct dengan sengaja nya mendera aku suruh jadi mas'ulah umah untuk budak tahun 1 bersama dengannya. 'Hebat' gler aku punyer Arab sampai boleh terima mandat tu.

Practical Physiology dah habis pada 14 hb aritu, sekarang dah 22hb, tak dapat result lagi. Hmm...dah banyak kali bercakap pasal ni dengan Dhuha. 'ko rasa boleh lepas ke?', 'macam mana kalau kena carry paper?', 'ape orang lain pandang kat kita?' tu antara common questions la. Kalau tengok expression Dhuha, boleh tahu dia redha terima apa-apa keputusan.

well, for me...hmm...exam aritu susah kat bahagian written. *speechless. Tak tau nak cakap camne. Memang dah all-out, so my part dah settle -berusaha sejauh mana yang boleh- setinggi mana usaha kena sama dengan setinggi mana kebergantungan kepada Allah. So, let Him decide what's the best for me.


Dhuha pernah bagi aku baca satu ayat, 'If Allah loves a person. He tests them' dari buku You Can Be The Happiest Woman In The World. Dan bila dia menguji, ujian tu takkan lebih dari apa yang kita mampu. So, kalau kena carry paper, terima dengan redha. Kena tengok dari mata hati yang ikhlas, baru nampak nikmat ujian.

someone said to me. 'Always know if Allah brought you to it, He'll definitely get you through it'

'Kalau kena carry, kita akan belajar untuk hargai masa.'--Dhuha--

Macam mana nak hadapi pandangan orang lain? Kak Ami & Kak Dira cakap, 'hanya orang yang pernah alami perkara ni je yang faham perasaan tu'. Haha! yup, dah hadapi pun spesies manusia ni. Takpe aku faham, sebab..

bukan kau yang tanggung kena berjaga setiap malam sampai sahur
yang kena marah dengan Ibu aku sebab tak keluar-keluar bilik
yang kena usung nota-nota setiap kali keluar rumah
yang menahan kehendak nak tengok tv, movies dan tak dapat spend masa dengan adik-adik
yang kena online fb 24 jam, supaya boleh tanya soalan kat afiq zharif
yang kena cari tempat yang strategik dalam mall untuk menghafal w/pun tengah shopping
yang korbankan hari raya. So, 'terima kasih' sebab tuduh aku MALAS

rasa macam nak cakap, 'suatu hari nanti, aku harap ko duduk kat tempat aku'. Geram? MEMANG! seronok ke patahkan semangat orang? tapi aku tarik balik ayat tu, sebab aku tau susah nak hadapi.

Mungkin tak de otak yang hebat macam kau, but I just need PASSION!

mace-mace mu nih....

Comments

Anonymous said…
Dan tidaklah sama (kesannya dan hukumnya) perbuatan yang baik dan perbuatan yang jahat. Tolaklah (kejahatan yang ditujukan kepadamu) dengan cara yang lebih baik; apabila engkau berlaku demikian maka orang yang menaruh rasa permusuhan terhadapmu, dengan serta merta akan menjadi seolah-olah seorang sahabat karib.-Fussilat 41:34-

Patience will achieve more than force ( patience > force ).

UMBRELLA cannot stop the rain but allows us to stand in the rain.
CONFIDENCE may not bring success but it gives the power to face the challenges.

yes,you r such a strong girl...keep it up...bior le org laen ckp ape, bukan deme yg mnanggung kite...=)
wnha ws said…
Eh3, nama ku disebut di sini~ hehe
Tahniah ana! Kejayaan ditangguh seketika cuma untuk menguji hambaNya yang Dia sayangi. Ana boleh! yeah~ :P

Popular posts from this blog

taking over my mom..

what you will do when......

cara hilangkan stress masa hari exam~~