surirumah hebbak!!!


ape maksud, suri rumah hebbak (slanga org terengganu)? bermaksud, masak tak gne bahan instant!! oh yeah!!! sebab sebelum ni, aku buat kek coklat guna instant

tengah2 busy prepare untuk final exam...practical, written, spotting, n blablabla....sempat la ak cuit2 Pah, mintak dia tolong ajar camne nak wat chocolate moist cake!! hew..hew...bahan2nya, Pah support..ngeh2...kire berbaloi la, aku naik umah Hypoxia, tingkat 7 tu..tanpa lif tawww~~


ok2..this is my first try, punyer la tak sabar nak tengok kek siap, masa nak cairkan coklat untuk wat topping tu, tak perasan coklat tu tak sepenuhnya cair...sebab tu ade berketul-ketul tu...haaa~~ tu la, tak dengar cakap sifu, Pah dah kate kacau betul-betul..
.

huhu..bler dah tuang, coklat tu, Pah bagi chocolate rice untuk tabur, tapi aku nak wat macam ni memorandum kan...so, buat la huruf F kat atas tu...disebabkan kek aku ni tak rata, (nak rata, gi cari kat secret recipe la) sebab tu chocolate rice tu pun berterabur...baru nak bajet cam chef dalam TV, tu la niat tak betul..

Mula-mula nak buat huruf 'A' stands for 'Ana', tapi Jie kate 'Jangan, nanti jadi badi'..sebab dalam Histology, 'Ana' maksudnya 'separate'..sengal~~~ hari tu memang heaven, sebab waktu aku pergi, Tiey dah masakkan laksa penang...tak guna spaghetti ok, guna laksa dari malaysia...uuu~~
pastu Jie dengan baiknya buatkan 'Kantaloob bil laban' ho yeah!! 'tembikai susu dengan susu)..hambik kaw, berganda2 susunya...

sebelum~~~~
selepas~~

sekali minum, korang akan minum sampai habis...lepas tu cakap DAP!! (sebutan 'sedap' dengan cara gedik)

p/s: lepas sifu memantau aku buat kek, beliau komen... 'ok! dah pass boleh kahwin' nak buat muka bangga ke, or bajet cool?

Comments

Popular posts from this blog

taking over my mom..

cara hilangkan stress masa hari exam~~

ponteng? or TERponteng?