balik semula ke egypt + 'date' dengan ayah

salam semua,

waktu aku tengah tulis post ni, baru je habis trauma secara berjemaah dengan ekin...huhuhu...bukak facebook, tbe2 je ade post baru dari Cik Farah...flight pukul 5.30 pagi hari Rabu, dah kena ade kat airport pukul 10 malam hari Selasa, aku 'seronok' giler moment 'jadikan airport tempat tidur' sejak 1st time fly ke Egypt, evacuation, and akan datang... *jangan kacau waktu tidurku.....

baru habis BTN, petang tadi..sampai umah maghrib tadi, tengah malam dapat berita ni...huuiiiyoo!! balik ke m'sia pun tiba-tiba, balik ke egypt pun tiba-tiba...bezanya, ---->kurang seronok... of coz la, tak bersedia nak tinggalkan umah lagi...

so, pendek kate...kita bawak je lah ape yang sempat....*cool2...20 kg je pun... and semasa tulis post ni pun, tak start pun packing lagi, siap tgh buffering Big Bang Secret Parody...hahaha!! lawak giler...*untuk tenangkan hati slps trauma*..kalau packing rushing2 rase serabut...

but...but...petang tadi, impian aku tercapai!! alhamdulillah~~.. iaitu... 'Dating dengan ayah'... aku amik kesempatan untuk luangkan masa dengan ayah sebab selalunya rapat dengan ibu and ayah selalu busy...pergi jalan2 dekat East Coast Mall, *kalaulah ECM ade bowling...* saje kate kat ayah, nak beli byk barang...*padahal tak nak beli ape2 pun* ayah tak lunch lagi, so pergi kat Rasamas, dah plan nak makan ape, tibe2 pelayan kate 'ayam dah habis..' ayah aku pun reply... 'ayam baru bela ke?' hahaha!!

aku pun wat mke paling gedik and suara paling gedik macam Gil Raim borak dengan Oska dalam citer Secret Garden...'ayah!! jom makan sushi!!' pelayan tu pun gelak jew...hahaha!! kenapa pilih sushi? sebab aku memang suka tengok ayah buat benda yang dia rase pelik sebab moment tu akan jadi sangat kelakar...haha!!
*ayah tau aku tengah tangkap gambar, tapi dia saje tak nak pandang... =P
seriously, lawak giler muka ayah bila dia termakan wasabi...lol!! told ya!! =D then, kami jalan2, borak2, dah nak dekat pkul 5 ptg baru balik, pastu ibu kol,

ibu: 'kat mane ni? nape lambat balik?'

aku: 'tadi kiteorang gi East Coast Mall, jalan2, window shopping jew then makan sushi...n blablabla'

ibu: 'x aci !!!!' *see, ibu pun jeles aku gi 'dating' dengan ayah...

ape perasaan nak balik Egypt? terima je lah, lagipun rase tak sedap hati sem 2 mula lambat nih...ntah dapat balik raya ke tak..semua orang tanya termasuklah uncle cina yang jual ikan bilis tadi... 'tak takut ke nak balik Egypt semula?'..frankly speaking, takut atau tak, tu bukan perkara besar, tapi nak survive dalam keadaan Egypt yang baru and permulaan Sem ke-2 ni yang ade dalam fikiran kiteorg

p/s: alhamdulillah, hampir semua plan yang nak buat kat m'sia dah tercapai... =D tak sabar nak tengok muka ibu terkejut pagi esok bila bagitau..'ayong kena ade kat KLIA pkul 10 mlm hari ni!!!' ...nampak gayanya aku kena packing pagi2 buta ni supaya boleh tunjukkan beg yang dah siap packing untuk tenangkan ibu

Comments

Popular posts from this blog

taking over my mom..

cara hilangkan stress masa hari exam~~

makanan didahulukn, perut diutamakn~