spirited away

Salam..

Mintak maaf kepada sesiapa yang Google pasal cerita 'Spirited Away' tapi end dekat post ni. Ha ha ha.

Lepas satu, satu lagi datang. sampai sekarang aku terfikir, 'mana aku dapat tenaga tu?'. Tak nak cerita pasal kisah tu dari mula sebab kisah tu memang dah popular pun. I guess. Sejak keluar je dari rumah dah rasa tak sedap hati, terus dapatkan syakiey 'Ini bukan plan aku!' then she said 'Plan Allah kan yang terbaik'. Terserempak dengan Dina dan dia dengar cerita dari A-Z dari Tneem, dan berulang kali dia sebut 'Alhamdulillah..alhamdulillah', dan konklusi dari Dina 'Dari awal memang dah nampak yang Allah memang tak nak bagi'. Tak makan dari pagi, dan perkara tersebut berlarutan selama 2 hari. Dan dalam keadaan hypoglycemia tu, entah mana datang energy untuk berlari ulang-alik. Geez, sympathetic memang hebat.

me: aku takde selera
atul: we need to stay alive! kita kena fight esok! *rasa macam dalam The Hunger Games. LOL!

Tak sampai 24 hours kat Malaysia, satu lagi datang. Dan aku try nak selesaikan sampai aku sendiri rasa 'this is out of my control'. Akhir sekali, Nisah pujuk.
Then I look around me, rasanya aku terlalu fokus pada benda lain sampai terlupa nikmat yang Allah dah bagi *smiling* Remember, when you are alone, remind yourself that Allah has sent everybody away, so that it's only YOU AND HIM. Ok.ok dah tak berminat cakap pasal tu, kalau ade orang bertanya lagi mungkin aku akan bercerita dalam keadaan malas nak bercerita, melainkan ade orang belanja cappuccino.

she did. seriously, budak nakal yang tersenyum tu.
Sebelum kteorang berpisah, we hugged and she whispered 'I won't make it without you'. Hoyy makcik! me too laaaa!!! 





Note-to-self, kalau ade perkara yang unexpected, jangan persoalkan 'kenapa Allah atur macam ni?' sebab memang dah tau jawapannya 'it is the best for you'. Selagi nampak jalan, jangan putus asa sebab kita tak tau bila Allah nak tolong kita. Tak semua perkara kita boleh control, leave the rest to Him. Apa-apa pun yang berlaku, Allah Maha Mengetahui.

Nampak poster kat sebelah ni? gigit jari je la....... =(

Nampaknya aku terlepas pandang banyak benda:

1) Rasanya berbulan dah tak sentuh piano (exam yang salah, exam yang salah)
2) ipod dah L A M A tak charge, classical music yang sepatutnya jadi homework. Ok, salahkan diri sendiri kalau nanti cikgu piano komen 'you play like a robot'. Aku terlupa yang aku dah start recognize lagu-lagu 'orang puteh dolu-dolu'.

me: hey, aku tau ni Chopin!!
tneem: ko sorang je yang tau ana.

3) Anak-anak kucing kat rumah dah bertambah! *erk, nampak sangat ke aku tak tengok dunia?

Laporan untuk 3 hari yang lalu, hmm...tak pergi mana-mana, tak on phone, tak online, dan malas nak kisah pasal permohonan nak buat elektif posting sebelum.............. seorang kawan pujuk a.k.a paksa call hospital untuk tanya permohonan diterima atau tak. Sebenarnya memang kena call hospital pun, tapi aku tak letak harapan 100% sebab hantar dokumen lambat dan melalui e-mail (ntah perasan ntah tak) dan aku tak puas duduk rumah lagi. Heeee...hey, aku belum masuk clinical year lagi so ni kategori 'makruh' belum 'dosa' lagi.
Alhamdulillah HoSHAS dah terima, cuma tinggal reply dari jabatan negeri je lagi. Ok, the good thing is permohonan untuk Bahagian O&G, Kecemasan, dan Surgery diterima. The bad thing is aku main tibai je letak permohonan ke bahagian tu! Ini akan jadi nightmare ke?


terbelek gambar, winter break dulu memang seronok..rindunye...


Comments

Popular posts from this blog

taking over my mom..

what you will do when......

cara hilangkan stress masa hari exam~~