When life gets hectic.





Salam~

Sangat busy, sangat pack, sangat letih. Cukup hiperbola dah aku rasa. So many things to be done. Ya, penulis tengah terlepek atas karpet dengan lab coat tak gantung, 'cawan spongebob special untuk kopi' tak basuh dari semalam. buku-buku bertimbun, nota berterabur, tak
tersusun. That's why tetamu yang datang rumah aku akan warn jangan masuk bilik aku. Yup, aku rajin sikit mengemas waktu cuti minggu, tapi kalau cuti aku pun 'dirampas'.....
dear spongebob, do accompany me k..

Penat 2 hari tak hilang lagi, balik rumah kemas ruang tamu, bilik, basuh pinggan baru je menikmati rehat tiba-tiba, 'Ana, ko kena masak hari ni'. Dear people, I hate doing things at the
last minute. I do plan things walaupun tak usung planner setiap masa.


Waktu pagi, pasang lagu untuk amik mood, sebelum kelas kena beli cappucino to make me awake. Have to bring buku subject lain jugak sebab waktu rest kena revise. Exam yang membuatkan tak tidur sampai pagi. Terasa bersyukur giler bila lecturer habiskan kelas awal. Waktu 'rest' tengok City Hunter, kononnya sebagai 'Aku budak medic tapi ada life jugak laa~' tapi tak relax pun.. Pekakkan telinga dengan ipod, bila nak gunakan zikrullah sebagai 'ubat penenang'.


Sebelum tidur, memikir kerja yang nak kena settle. Bangun tidur, fikir apa yang nak kena buat. Bila tak dapat settle, rasa geram. Rasa macam nak stop kan masa bila tak dapat catch up semua termasuk lah perkara yang tak termasuk dalam pelajaran. Rasa macam nak 'ternak' mitochondria dan ATP bila badan selalu letih.


Lagi rasa berserabut bila masalah yang bukan berkaitan pelajaran pun 'masuk campur' dalam hidup aku. Dear stalkers and secret admirers, I'm not welcoming you. Tak point pada 1 orang. Jadi, sila terasa. Saya benci orang yang membuatkan hidup saya lagi serabut.

Aku tau rumah aku jalan straight je dah sampai Dataran Tahrir. Dear protesters, jangan buat kecoh boleh? Termasuklah kat dalam universiti. Sangat mengganggu ok, dengar orang-orang berteriak sewaktu tengah lecture. Just stay calm until aku boleh ambik visa kat Tahrir dan balik dengan selamat. And please laa...aigoo~ no more gas pemedih mata la~ Gua naik metro je pun...walaupun sekejap, tapi suffering tau tak!

Selepas beberapa jam kerah otak bekerja untuk study group. Muna and Tneem came up with something yang SAAAANNNNGGGAAATTT relax. Ni ladies je la yang buat. IT'S BEAUTY FACE MASK TIME!!! aloe vera meyh~ switch off the light, pasang music instrumental, terasa macam kat spa~

hanya perempuan je tau ke'nikmat'an ni~~~

p/s: now I miss the person yang selalu tanya... 'hows your day?'

Comments

Popular posts from this blog

taking over my mom..

cara hilangkan stress masa hari exam~~

ponteng? or TERponteng?