DSLR, yes or no.

Salam..

Aku sekarang tengah dilemma, nak beli ke tak DSLR, parents aku dah bagi green light, siap kata nak tambah duit $$$$ (tapi of course aku takkan guna) tapi jawapan solat istikharah aku ni tak tau la yes ke no. Sebab ni melibatkan duit yang mengalir dan long investment, jadi aku kena pikir elok-elok.

So aku tengok gambar-gambar yang aku tangkap waktu 1st field trip. 1st time aku guna DSLR. Itupun nasib baik lah ade Photography Club. So aku fikir...

1) creative tu boleh dipupuk ke, aku ni creative ke.
2) berbaloi tak
3) camne kalau minat terkubur? haaa~~ kan problem, duit tu boleh simpan pergi travel.

And aku siap buat reading lagi pasal kamera lain, photo and shoot, Sigma, and ape tah lagi yang function ala-ala DSLR, tak pun guna je instax aku, tapi aku rasa lagi prefer DSLR.

Pastu aku terfikir,

1) ape gunanya travel kalau takde camera, takkan asyik2 nak.. 'awak, nak transfer~'
2) at least aku ade hobi baru
3) I'm still 22! I can do whatever I want!

Gambar-gambar yang kat bawah ni semuanya raw, aku tak edit lagi. Looking back those pictures, aku fikir.. 'Serious la nak beli DSLR, ni ade yang ISO terbuat tinggi, salah angle, blablabla *makin hamun diri sendiri'















Yang kat bawah ni DIDIEY YANG AMIK!!! HAHAHAHA!!! DIDIEY JADI MAMARAZZI!

You know what, the best thing in photography, you feel like you are in your own world, macam Dreamland, macam feeling waktu aku melukis la. Sebab tu la, waktu field trip ni, aku kat belakang skali, and paling lambat skali. wahahaha! aku ni memang tak fotogenit la, muka nak stress aje.


See, diorang dah ke depan, aku kat belakang lagi.


 dan lagi.





Lagi satu, macam cikgu photography aku cakap.. 'Bila dalam nature ni, kita kena senyap, dan dengar je bunyi sekeliling. Baru feel~~~~'

And aku tak tau nak beli ke tak DSLR, still.

Comments

Popular posts from this blog

taking over my mom..

cara hilangkan stress masa hari exam~~

makanan didahulukn, perut diutamakn~