Lagi satu.

Salam


Bila dah sampai Cairo, tinggal cuti 4 hari (esok start sem baru). I did what I love, pagi - have my coffee and cookies, sambil baca buku. practise piano, biler dah bosan skit tengok movie, tapi end up rasa bosan gler. Bukan jenis orang yang suka tengok movies, but when I did, maknanya masa tu memang bosan gler tahap langit petala ke-lapan.

Satu lagi bad habit, baca banyak buku dalam satu masa. Nampak tak ke-tidak-istiqamah-an di situ. Selang setengah jam tukar buku lain, dapat rasa boring di situ ye.

Those books dalam gambar tu, ada yang beli kat bookfair Cairo, ada yang beli kat MPH. Buku Last Lecture sebenarnya dah baca tapi tu orang lain punyer, it's quite expensive, 70 L.E. sekali kat bookfair cairo, 15 L.E, rembat la apa lagi.

Sophie Kinsella is my favourite author, buku dia akan buat kita gelak dan jalan ceritanya akan buat kita attach dengan buku tu untuk tau ending, I can assure you it's not lovey dovey. Buku 'Can you keep a secret', tu hadiah dari Kayla & Syida! see no need hadiah perhiasan ke ape ke, just give me a book. Dan aku akan melompat, menjerit kat situ jugak. =D


Buku ni harganya, confirm fikir 10x nak beli, 145 L.E dan hanya ada kat Diwan Bookstore (kalau kat mesir, kalau kat Malaysia boleh dapat kat MPH). Tapi sebab dah lama cari, bila dah jumpa tu, tutup tanda harga je la. Memang berbaloi dengan harga, seriously. sebab dah ulang baca banyak kali. Ayat yang akan buat kita berfikir. Sesuai dengan tajuk 'Reclaim your heart'. Bila kita dah buat salah atau terlajak jalan, dia tarik balik ke pangkal jalan. Bukan typical book yang selalunya bagi 'arahan', kita kena buat tu, kita kena buat ni. Yang ni, dia bagi sebab macam mana kita boleh tersalah langkah, dan kenapa kita kena balik ke pangkal jalan. So, kita takkan ulang kesalahan yang sama. Ayat tunggang-langgang oii, tapi faham sendiri la.

Daurah bacaan kita Syamail Muhammadiyah karangan Imam al-Tarmizi rahimahullah.. =( terlepas...


Comments

Popular posts from this blog

taking over my mom..

cara hilangkan stress masa hari exam~~

ponteng? or TERponteng?