New Year Resolution

Salam

I know i should be studying, but this headache is killin me. Duhh~ Tido pun tak membantu. The perks of being a medical student, you start to diagnose yourself.

Orang India kat luar tengah memekak, baru aku tau muzik diorang lebih kurang sama je dengan orang Arab tapi nasib jarak ko jauh skit.

Tinggal lagi sejam...2014! and next month I'll be 22! (see, I give you a hint)

Nina tanya, 'Apa azam awak?'

Jawapannya:

Nak bina abdomen muscle. Ok ok, aku tau aku kurus kering, kecik melidi call it whatever you want. Tapi serious, sejak aku datang India. Sejak hostel aku ade lif, naik kelas tingkat 3 pun naik lif, jarak hostel ke kelas pun tak sampai 100 m. Jadi stamina pun jadi lembik. Dulu gua naik turun rumah tingkat 6 takde hal der, sekarang naik kelas guna tangga ke tingkat 3 pun dah semput. Ditambah pulak hidup takde duty memasak, bersihkan bilik air, mop bilik (thanks to moshi!)

Jadi dengan adanya gym di tingkat 2, track depan hostel. Amin~ fuh! fuh! but the problem is, I'm not a morning person. Ngeh~

Kedua, Nak bertambah tinggi --tak mungkin-- NEXT!

Ketiga, to save up more money. Hidup kat sini takde elemen keduaniaan. Takde maknanya elaun lagi tinggi dari kat Mesir, kalau takde shopping mall (kalau nak, naik bas 10 jam ke bangalore -diorang la kate ade ala2 midvalley kat situ), no more H&M! no more ZARA! no more Costa Coffee! and sushi! Spectra! Auntie Anne's! and the list goes on~ even during typing this, I imagining myself in City Star. Duh~

Dari dulu lagi nak save, tapi apakan daya, syaitonnirrajim berbisik-bisik. Tapi takpe, since I dont have to pay for piano class anymore, no shopping malls, insyaAllah~ amin~ kenapa nak save? sebab waktu mula-mula sampai India tak dapat elaun JPA lagi, kena beli banyak barang, dan bayar bendalah mende ntah. Semua tu parents aku yang support. Dah nak masuk 22 kot. Tak seronok tadah tangan kat parents.

Kalau la aku dah save elaun terakhir kat Egypt tu kan bagus, tapi kena bayar kargo la, tiket flight, sewa rumah blablabla (alasan..) Takpe, lepas kahwin nanti aku kopakkan duit husband aku. wawawa~

Keempat, nak khatam buku medic, se khatam-khatamnya! fuh! fuh!

Kelima, to go to Korea selepas berperang dengan Pro Exam. Wait, did i said to save up more money? lulls~

Next!

ok. aku nak study, esok clinical respiratory dan aku tau Dr nak serang soalan bertubi-tubi yang semuanya berkaitan silibus Tahun 1, 2 kat Cairo dulu. Memang tak cukup masa pun nak cover semua, but they say..
'Just keep swimming, just keep swimming~'

Comments

Popular posts from this blog

taking over my mom..

what you will do when......

cara hilangkan stress masa hari exam~~