Random

Salam

Akhirnya.................Bella dah jadi seorang Ibu! Alfu Mabrook! Batch GenX dah ade anak saudara, ko ade? ko ade? Ko takde kan *tetibe

Nak tau tak, baru Isnin lepas Bella dapat hadiah untuk the highest mark dalam Microbiology, hari khamis dah bersalin... rezeki baby~


Kelas Parasitology jadi havoc bila aku umumkan Bella dah bersalin, semua yang tengah tengok microscope terus berpaling. Booo~ padan muka kau worms, anak bella lagi popular. Teringat saat-saat sebelum Bella bersalin,
Aku : Dia menendang tak?
Bella :Huh! siap main jet ski lagi, segala gymnastic dia dah buat
so, ni la baby yang suka main jet ski tu. Aura Nabihah Bt Aizuddin, berat 3.1 kg
Semua orang care pasal Bella, haha! even lantai basah pun tak kasi Bella lalu. Tak kasi Bella berdiri lama-lama. Dan aku pun ambik kesempatan terhadap Bella..
Aku: Bella, kalau ko kate kat diorang ko nak makan cheese cake tu mesti diorang bagi potong *sambil main mata dengan cheese cake atas meja* tapi ko tak payah makan la, aku yang makan.

Tapi Bella pandai......
*
*
*
Bella: Muna tengok ni!! ade orang mengidam nak cheese cake!! *Bila masa plak aku ada baby dalam perut

Kalau aku happy ya rabbi, Bella mesti super duper happy! =D Seronoknya feeling ade baby! Dah teringat balik kononnya berangan, nak bersalin guna kaedah Water Birth coz it is more natural. No IV Drip, no epidural, boleh makan sewaktu labour to give energy and to keep hydrated. Point nye, boleh makan la kan sebab takde anesthetic. Sampai macam ni skali aku berangan, ape masalah aku pun, aku tak tau la..

Bila orang mintak Bella cerita pasal perkahwinan ni, satu perkara yang aku suka ialah, dia tak ceritakan part anyonyonyonyo-lovey-dovey-sampai-ke-syurga thingy yang boleh induce kan perempuan nak kahwin. Because I know, seorang lelaki & seorang perempuan takkan bertahan lama (untuk yang tak berkahwin la) tapi untuk yang dah berkahwin, apa yang mengikatnya adalah TANGGUNGJAWAB. Dan itu lah yang Bella ceritakan. Satu perkara yang bukan main-main, Bak kata dalam buku 'Sebelum Aku Terima Nikahnya' -ustaz Hasrizal- jangan berkahwin hanya disebabkan alasan 'nak jauhi maksiat'. So, sila fikirkan alasan lain. Dem

************************************

ok dah, tukar topik.. petang khamis adalah satu-satunya masa free, esok dengan lusa semua nak curi masa aku. Cess! waktu nak dekat exam ni jugak la nak kacau.





  





Comments

Popular posts from this blog

taking over my mom..

what you will do when......

cara hilangkan stress masa hari exam~~