isbir!!!


isbir(arabic).....sabarlah(malay)

salam...nak dijadikan citer...hr ni br ak dpt syahadah yg wajib digunakan utk mohon visa baru ak yg akan tamat esok....haaa~~ suspens2...

ak pn brgegas blik ke umah, amik pasport fotostat blablablabla...naik metro....ya khabar, masuk metro rase mcm masuk padang rugby, padahal tu bhg ladies...nasib la kan org arab besar2...ak pun amik peluang asah bakat men rugby...see da leg r~~

pastu lpe nk turun kt mne...nk carik kwn ak yg lg sorg...dy pn tersepit ntah mane...try kol x dpt....so, ak buat mke x malu, 'syakira!!! nk turun kat mane?!!!!!!' menjerit tgh2 metro...dy pn sahut dr jauh... 'turun kt Sadat!!!'..org2 arab kt skeliling ak pn gelak....nasib korg la kan ak tlg cairkn taik telinga korg...

sampai2 je kt pejabat tu...hmm...smuanya nmpak normal, mle2 ade pakcik tu xnk tlg tp lps dy tau kteorg Islam, dy tolong la skit...btul la kate org...sesama Islam kt mane2 pn akan nmpak ukhuwah tu w/pun x kenal...tu la klbhn Islam...

smuanya dh settle...huh....bler smpai je kt kaunter...poh~~ mak cik mekap tebal tu xnk terima...'malizi (malaysian)?..bokrah' smpai hati mak cik mekap tebal~~ ak dh buat mke seposen habis dh~~ smua org kt skeliling tu dh buat mke kesiankn a
k...tp mak cik tu... =P

Tetapi orang yang bersabar dan mema’afkan, sesungguhnya (perbuatan ) yang demikian itu termasuk hal-hal yang diutamakan.“ [Asy Syuur
a:43]

Allah menyuruh kita sabar dan melarang kita marah meski kita dalam keadaan benar...memang sgt sulit...tp perkara yang susah ni la yang ade ganjarannya...lagipun, Allah bersama dgn org2 yang sabar...

wahai, mak cik mekap tebal...esok beta renew visa tu...huh!!! lepas dpt...beta akan buat mke dgn sebangga2nya...jangan harap, mekap tuanku tu dpt challenge....

p/s:to kak ct yg nk amik visa esok: x yah kawan makcik mekap tebal tu 5 minit!!!!!!! uwekk!!! =P

Comments

Liana said…
Allah menyuruh kita sabar dan melarang kita marah meski kita dalam keadaan benar...memang sgt sulit...tp perkara yang susah ni la yang ade ganjarannya...lagipun, Allah bersama dgn org2 yang sabar...

sgt betul tp susah juga nak istiqamahkan.. astaghfirullaalazim.

btw, bhgn cairkan taik telinga tu xleh bla la choice of words hana.. and buat muka seposen.. lol.. hana mmg pandai wat lawak..tergelak akak sorang2 baca post hana.. ^^

love fillah si jameelah~! ;)
Liana said…
tp one thing to point out, we as Muslim should treat everyone the same and not be prejudice. we don't just help out other Muslims. If there are non Muslims who are in need of our help, so long as we don't do anything against Allah's teachings, it is encouraged that we do what we can. this is part of Islam's beauties no? ^_^

Wallahu'alam
drift queen said…
hahaha!!well~~ dh name pn 'hana'...

ur 2nd comment...yup! its absolutely true...Islam encourages the muslims to be good to other non-muslims, its part of 'adab'..it shows the beauties of Islam to the non-muslims..

Popular posts from this blog

Finally

nurul nabihah bt zakaria~~

jawap soalan, *PIANO*