welcome to 3rd year!

Salam~

lame dah tak update blog *ayat basi*

Parasitology
Pharmacology
Pathology
Microbiology

Semua tu adalah 'hantu-hantu' tahun 3. Kawan Arab aku yang tahun 6 pesan, 'beware of Parasitology and Microbiology'. Dan semalam ade perjumpaan dengan Dean, ok.. aku tak tau ape-ape pun yang korang request dekat dean, tapi aku sokong point, 24hours library. Kenapa aku tak tau ape-ape? sebab aku skip. See, once a penyangak always a penyangak.

Perkenalkan ni dean aku, nampak macam Albert Einstein..
First time tengok rasa macam nak jerit.. 'Albert Einstein!! nak autograf~~'. Beliau sangat baik, daripada lecturers, pekerja sampai la students semua suka. Setiap petang, dean luangkan masa untuk students yang nak tanya soalan pasal study. Dan...masih single. Enon kate dia nak husband yang ade Phd, aku suggest kan dia pergi taqdim Dean. Giler la, kalau menjadi boleh buat kenduri satu universiti. Ok, mengarut.

Ya, saya pelajar Perubatan Tahun 3
dan
ya, saya masih teruskan kelas piano.

Ada yang terkejut dengar aku nak teruskan lagi. Dah tu, takkan nak berhenti separuh jalan. Enon suruh aku mainkan lagu untuk dia, sorry..aku tak terasa nak main untuk orang, mungkin untuk masa ni. Ye la, I'm not so good pun~

Sometimes, medic mempengaruhi hidup jugak. Bila nampak ikan bolty a.k.a tilapia..terus rasa takut nak makan, sebab tau ade heterophyes. Nampak sushi salmon, terbayang Diphyllobothrium Latum. Basuh sayur betul-betul sebab takut ada Fasciola. Rasa taknak dah kumpul siput, sebab mostly adalah intermediate host. Dari segi realiti, memang tak rasa apa-apa pun bila nampak ikan bolty, salmon dan semua bendalah tu, tapi nightmare bila terbayang ni..



Boleh bayang tak, parasit kat atas ni bermastautin dalam badan? SUMPAH GELI !

Comments

Popular posts from this blog

taking over my mom..

what you will do when......

cara hilangkan stress masa hari exam~~