Adulthood?

It's been months? Lama gila rasa tak tulis blog, dulu konon azam nak start writing. Konon la, konon.

So here I am, just graduated, just attended the convocation ceremony, adapting to a new place, soon to have my little family, my little bean insyaAllah will pop out this April and..... unemployed. The last one, hmmmm....

My very first intention when I get back from India is to stay and be there for my husband. Sebab dia baru start HO (housemanship), sebab life HO hectic, sebab boleh support suami, sediakan makan minum baju, sebab lepastu boleh bodek shopping. Eh

I thought being a housewife was an easy job. Duduk kat rumah je la tak payah kluar, kemas rumah, basuh baju, masak, cuci ni cuci tu. But I was totally WRONG! Jadi housewife BORING! You do the same house chores everyday. Cuma bezanya lauk tiap-tiap hari je kena fikir sikit. Few times I told myself, 'I'd never be a housewife', and I wonder macam mana housewives lain boleh survive. Til that one point, it is quite depressing actually. Husband pergi kerja waktu subuh, balik dah malam. Balik pun badan dah penat, so ade few hours je la untuk dinner, borak pastu dia doze off. Kadang-kadang rasa nak angkat sepanduk protest, tapi siapa lagi nak faham workload doktor kalau bukan bini dia ni. Maka, sila belikan saya tudung dUCk hokay.

                                       
yang ni

                                      
bukan yang ni


Adapting to a new place is another thing. Currently staying in Cyberjaya di mana berlambaknya foreigners dan makanan semua harga nak mentekedarah. I miss my hometown tho, cheap price, sedap gler, makanan kampung everywhere, kenyang dan jimat. But recently, I found a good thing living here, sebab ade restaurant ONIGIRI! This pregnancy is all about onigiri, sushi, salmon, green tea. I know, this baby memang high maintenance.

Being away from my family also means, dah kena bawak kete sendiri. Selepas 6 tahun tak drive, 6 tahun kot! I tak bawak kereta I bawak lesen kereta je selama ni. Gigih tau aku youtube macam mana nak reverse parking.



I could go travelling but expecting a baby means you have to save more for the future. Terus rasa bersalah tak jadi bukak website airline. Reading, dah boring. Solve jigsaw puzzle pun dah boring. Netflix pun boring. Anhedonia ke? entah. I no longer enjoy my hobbies. Sometimes I break down sebab dah fed up dengan the same routine. May be this is a part of being a wife, kena la sacrifice sikit. Kena cari hobi baru mungkin. 

Comments

Popular posts from this blog

taking over my mom..

makanan didahulukn, perut diutamakn~

ponteng? or TERponteng?